De Spitzing Evolution:
Maximaal vermogen v2
DE SPITZING EVOLUTION combineert het chassis van de SPITZING (met maar liefst 160 mm veerweg) met de 650+ banden van de SPITZING PLUS. De combinatie van een 25% lichter frame met geoptimaliseerde geometrie en de nog lichtere batterij met dezelfde capaciteit (tot 1050Wh) zorgt ervoor dat de bestuurder geen limieten kent. Niet bij het klimmen, niet bij downhillen.
Dankzij de ondersteuning en de bredere plus-banden beklim je met veel plezier zelfs de steilste paden. De volledig geveerde technologie in het ontwerp van de gewichtsbesparende split-tube biedt het beste rijcomfort en de beste tractie. Dit wordt mogelijk gemaakt door het beste carbon, de hoogste framesterkte, maximaal 920W vermogen en een 120Nm krachtig koppel.
Een fiets voor experts met het ontwerp voor kenners. Hij is uitgerust met zorgvuldig op elkaar afgestemde hoogwaardige componenten zoals DT-Swiss wielen, Magura MT5e-remmen en high-speed sensortechnologie. De koppelsensor, die het motorvermogen regelt op basis van de pedaalkracht en de geselecteerde rijmodus, biedt ondersteuning tot maximaal 550% voor trappen. Dit is de nieuwe weg van de SPITZING EVOLUTION: in de voorhoede van de ontwikkeling van e-bikes.
Een nieuwe generatie SPITZING
Mijn belevenis
mijn tempo
mijn Spitzing EVOLUTION
Drie krachtbronvarianten voor elk gebruik. Voor iedereen het juiste. Daarom bouwen we de SPITZING EVOLUTION in drie verschillende klassen: Pedelec, S-Pedelec en R-Pedelec.
Maximaal koppel 120 Nm
Klasse | Motorvermogen | Maximumsnelheid |
---|---|---|
Pedelec | 250 W | 25 km/h |
S-Pedelec | 500 W | 45 km/h |
R-Pedelec | tot 920 W | 75 km/h |
Niveau | Naam | Ondersteuning van de motor (Procentueel van de eigen trapkracht) |
---|---|---|
0 | Geen ondersteuning | – |
1 | Range-Extender | 45% |
2 | Eco | 45% |
3 | Tour | 110% |
4 | Sport | 195% |
5 | Power | 550% |
DE KRACHTIGSTE E-BIKE OP DIT MOMENT
Spitzing EVOLUTION | M | L | |
---|---|---|---|
A | Horizontale bovenbuislengte | 580 mm | 615 mm |
B | Reach | 420 mm | 454 mm |
C | Stuurbuislengte | 120 mm | 130 mm |
D | Installatielengte demper | 230/65 mm | 230/65 mm |
E | Installatiehoogte | 602 mm | 611 mm |
F | Zadelbuis | 450 mm | 500 mm |
G | Chain Stay | 465 mm | 465 mm |
H | Bottom bracket naar trapas | 5 mm | 5 mm |
I | Veerweg achter | 160 mm | 160 mm |
J | Wielgrootte (bandenbreedte) | 27.5″/2.25-3.0″ | 27.5″/2.25-3.0″ |
K | Wielbasis | 1205 mm | 1240 mm |
L | Vorklengte | 571 mm | 571 mm |
α | Zadelbuishoek | 75,6° | 75,6° |
β | Stuurbuishoek | 66,5° | 66,5° |
* Voorlopige geometrische gegevens. Veranderingen en fouten voorbehouden.
Afmontage SPITZING EVOLUTION
FRAME GROOTTE: M (45 cm), L (50 cm)
KLEUREN: candy blue/carbon, cliff gray/carbon
FRAME: M1 High Modulus Carbon Fiber, Spitzing Evolution
VORK: FOX 36 Float Performance Elite/160 mm
SCHOKDEMPER: FOX Float DPX2 230/65/160 mm
MOTOR: TQ 120S, 250 W, 500 W of 920 W
ACCU: M1, 48 V, 880 Wh of 1050 Wh, 14S6P
STUURSET: FSA HS 42/48 ACB
ACHTERDERAILLEUR: Shimano XT ShadowPlus, 11x
SHIFTERS: Shimano XT RapidFire, 11x
REMMEN: Magura MT5e voor en achter
REMSCHIJVEN: 203 mm aan de voorzijde en 180 mm aan de achterkant
CASSETTE: Shimano XT 11x, 11-46
NAVEN: DT-Swiss H1900 Spline 110/15, 148/12
VELGEN: DT-Swiss H1900, 27.5″
BANDEN: Schwalbe NobbyNic 27.5 × 2.6″ of SmartSam 27.5 × 2.6″
CRANK: FSA CK745/IS, geanodiseerd
KETTINGBLAD: FSA MegaTooth, 42t, 44t of 48t
STUURPEN: Reverse Aluminium, 8°, 90, 100 of 110 mm
STUURBUIS: Reverse H-Bar, Aluminium Low Riser, 31,8 mm, 760 mm
ZADELPEN: Reverse Aluminium, 31,6 x 400 mm
PEDALEN: VP501, platform
OPTIONELE UPGRADES: FSA SLK carbonstuur, stuurpen en zadelpen, verschillende Ergon-handgrepen, verschillende zadels, carbon wielen Bike Ahead, Shimano klikpedalen M324 of M520, KindShock telescopische zadelpen, Hebie Zijstandaard, Zefal of SKS spatbordset, LED-batterijset IXON Core / IXXI, Shimano XTR achterderailleur, cassette, RapidFire-schakelaar
Techniek-highlights
KWALITEIT uit de EERSTE HAND
M1-Sporttechnik produceert de SPITZING EVOLUTION op haar hoofdkantoor in Weyarn in het zuidoosten van München per stuk in afzonderlijke opdracht. Omdat kwaliteit geen compromissen accepteert. Dus naast de ongelimiteerde R-Pedelec worden de Pedelec met 250 W en trapondersteuning tot 25 km/u en de S-Pedelec met 500 W en ondersteuning tot 45 km/u lokaal gefabriceerd en getest. “Gefabriceerd in Duitsland” zoals het zou moeten zijn. Omdat we denken dat de hand die de montage doet zo dicht mogelijk moet werken bij het hoofd dat het ontwerp heeft gemaakt.
We adviseren u graag
Het is het beste om de SPITZING EVOLUTION live te ervaren. Op het zadel.
Maak nu een afspraak voor een proefrit. We kijken uit naar uw aanvraag!